Basil Fourey Wiki
Advertisement
3070-1.jpg

Wobihmoarr egy Basil Fourey által kitalált fantasy világ és azon belül a Szent Birodalomként is ismert ország neve. Ha valaki arra kíváncsi, hogy vajon neki való-e ez a világ, kedve támadhat-e elolvasni a Wobihmoarrban játszódó regénytrilógiát (Kegyetlen istenek, Hősök csarnoka, Legyőzhetetlen hadsereg), annak az alábbi kérdéseket érdemes magában mérlegre tennie:

1. El tud-e fogadni egy olyan fantasy világot, amelyben a természetfeletti nem játszik semmilyen szerepet közvetlenül, csupán közvetve, a világ rendkívül vallásos lakóinak hitein, meggyőződésein, előítéletein keresztül?

2. Érdeklik-e az olyan fantasy művek, amelyekben nincsenek hibátlan hősök, bár vannak őrült gonosztevők, de vannak sokat hibázó, jóindulatú emberek, vannak tehetséges és sokszor rokonszenves karakterek, akik időnként rendkívül könyörtelenül és gátlástalanul tudnak viselkedni a céljaik elérése érdekében, vannak alapjában véve pozitív karakterek, akiket azonban a sorsuk a vesztes vagy a nyilvánvalóan negatív oldalra sodort, vannak negatív karakterek, akik ugyanakkor nem nélkülöznek rokonszenves emberi vonásokat sem vagy vannak érthető, méltányolható szempontjaik? El tudja-e fogadni, hogy a jó és a rossz sokszor viszonylagos és a helyzettől függő?

3. Érdeklik-e az olyan fantasy művek, amelyekben a politika és a háború dominál?

4. Érdekesnek találja-e az ókori civilizációkat és szívesen olvasna-e olyan fantasy regényt, amely egy ókori jellegű, nagyjából az ókor technológiai színvonalán álló világban játszódik?

5. Lenne-e türelme megismerkedni egy részletgazdagon kidolgozott, nem konvencionális fantasy univerzummal?

Ha ezekre a kérdésekre igennel válaszol, akkor mindenképpen javasolni tudom, hogy olvasson tovább ezen a helyen Wobihmoarr-ról vagy próbáljon hozzájutni a könyvekhez. Ha nem, unaloműzésként még mindig a rendelkezésére állnak az ezen az oldalon olvasható információk... :)  

Politikai földrajz

Szent Birodalom

A Szent Város kultuszai

Advertisement